maandag 19 december 2011

5 x Zauberhaftes Schwedenhaus

Zauberhaftes Schwedenhaus heet de web-site van Sigrid. Zij is de eigenaresse van vijf heerlijke vakantiehuizen in het landschap Småland in Zweden. Småland heeft veel bossen, meren en heuvelachtige velden. De vijf  huizen zijn  honderd tot tweehonderd jaar oud, ze zien er uit zoals je ze ook in de verhalen van Astrid Lindgren tegenkomt. Ieder huis heeft zijn eigen karakter en charme. Ze hebben het comfort van deze tijd. De inrichting is heel sfeervol, vaak een combinatie van antieke en moderne meubels. In de meeste huizen zijn nog de oude tegelkachels en/of openhaard aanwezig.

















































Meer informatie vind je op de WEBSITE van Zauberhaftes Schwedenhaus en via deze LINK.
Heb je vragen dan kun je die altijd stellen aan Sigrid.

39 opmerkingen:

  1. Weer laat je ons genieten van deze prachtige huizen! Ik zou er zo naar toe willen rijden en dan de hele feestdagen daar doorbrengen in deze prachtige witte stilte en rust! Fijne dag,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ben mijn koffers al aan het pakken: je doet me weer watertanden zoals gewoonlijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful cottages, if we ever can come to Sweden, we will stay in one of these.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, wat ziet dat er weer allemaal mooi uit. Wanneer win ik nu toch eens een grote prijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga NU mijn koffers pakken.
    Dank je wel voor deze geweldige vakantietip. De foto's zijn stuk voor stuk zo aantrekkelijk. Zo huiselijk en gezellig tref je het vaak niet in vakantiehuizen.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat enig om daar te logeren, zo'n heerlijk verblijfplekje maakt een vakantie Zweden dubbel geweldig!
    Dank voor de tip!
    Decembergroetjes, Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke foto's, Willy. Altijd leuk om in andere huizen te mogen spieken. Wel grappig, om allerlei leuke kleedjes, fornuizen en quilts te zien. Net een "show zonder tell".

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie vakantiehuizen Willy, ze zien er stuk voor stuk prachtig uit.
    Vooral met al die sneeuw die daar ligt is het sprookjesachtig.
    Ik denk dat wij een witte Kerst dit jaar wel kunnen vergeten helaas.
    Ik wens je een fijne week.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat is dit mooi, en al de interieurs zo smaakvol ingericht. Zou er wel willen wonen!
    Bedankt voor je prachtige reportage!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou, wat mij betreft vertrekken we meteen! Geweldig mooie authentieke huizen, net als de bijzondere sfeer, inrichting en omgeving...! En ook zo leuk die quilts, gehaakte kleedjes, enz, dit maakt het helemaal af! En de sneeuw.... ;) Lieve groet Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Willy ben even heel dichtbij een van die heerlijk warme tegelkachels gaan zitten want heb het al dagen lang koud ben snipverkouden en voel me echt niet lekker.

    Maar van deze gezellige huizen post word ik al weer een beetje vrolijker.

    Dankjewel voor het delen,
    wie weet gaan we nog eens die kant op.....

    Fijne dag en liefs!!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel even doe ik mijn ogen dicht en waan mij even in dit prachtige land!! Wat moet het een feest zijn om daar een vakantie door te mogen brengen!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kan me voorstellen dat je daar je vakantie doorbrengt
    Groetjes Joke en we hebben al 10cm sneeuw
    Fijne dag groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sfeervol Scandinavisch !
    Dat veld vol met lupines .....
    Fijne winterse dag.
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je zal er maar wonen :-D PRACHTIG. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een PRACHTIGE plaatjes..
    écht genieten!
    groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh Willy how beautiful the little homes in the snow.....and all those wonderful interiors...the furniture and fireplaces not to mention the stoves!!! perfect

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oooh, wat een heerlijke foto's. En dan al die quilts... en dat wit! Genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leven zoals het bedoeld lijkt me zo.
    Was vandaag nog op Picasa bij Minou/Ina kun je nog even verder dromen...

    https://picasaweb.google.com/109719442281471164129/ZwedenHerfst2011

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ach Willy wat een beauty's!! Zo sfeervol. Ik kan me toch wel heel goed voorstellen dat jij er weg van bent.
    Vanmorgen ontmoette ik een enige jonge vrouw die pas afgestudeerd is als binnenhuis architecte. Zij is helemaal weg van de Zweedse sfeer, vertelde ze. Ik heb haar o.a. van jouw enthousiasme verteld!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik heb het gevoel dat je al eerder over deze huizen schreef, maar dan zonder al die sneeuw.
    Fijn dat je de post al zo snel kreeg. Geniet ervan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige huizen! Die ouderwetse keukens vind ik echt geweldig leuk!
    En de mooi betegelde kachels natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuke huisjes, ik vind die ronde tegelkachels zo grappig
    Liefs
    Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zucht...ik wil hier heeeeeel graag naar toe. Maar dan moet ik eerst op mijn pensioen wachten.snif snif...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een sfeer, zeg. Dat is pas de juiste omgeving om Kerst te vieren, nietwaar?
    Prachtig!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  26. vandaag heb ik je blog ontdekt.
    en het is een feestje hier !
    dank je wel voor de mooie fotos en de links die je geeft. gr. ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. heerlijke huizen. maar ik zou er liever in de zomer zijn dan in de winter. en in de winter liever binnen dan buiten!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hello Willy. How wonderful to spend a holiday here!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Zit jij ons hier even lekker te maken!Het zijn leuke huizen om ze in het mini na te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Zou er zo heen willen gaan ... en dan heerlijk met warme choco op de veranda zitten Mmmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een pracht al die mooie huizen, ik vind die grote witte kachels ook zo mooi.
    Fijne dag vandaag, lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dank je wel Willy. Daar wil ik wel kerst vieren in plaats van in het druilerige Nederland.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat leuk om al die huizen te bekijken. Eigenlijk om je ogen tekort. Er is zo veel te zien. Ik vind het énig!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dit is toch geweldig! Wat een sfeer..., ik zou er zo in willen gaan wonen. Ik ga toch eens serieus overwegen om zoiets een keer te huren voor de vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. wij zeiden net tegen elkaar...wanneer gaan we voor de zomer boeken? dit neem ik dan ff mee zul je vast wel begrijpen ;). Super ziet het eruit, wie weet!! Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een geweldig mooie huizen en wat ziet het er allemaal gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. @Petra (Petranel), dat ziet er heel mooi uit! Dank je voor de link.
    @Chris, lief van je! Er zijn veel Scandinavische blogs waar ze kan genieten van de Scandinavische woonsfeer.
    @CorryR, dat heb je goed gezien, de sneeuwfoto's stonden toen aan het eind.
    @Ineke, dank je en welkom op mijn blog.
    @Allemaal bedankt voor de reacties. Ik zou zelf ook het liefst meteen de koffer pakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik zei al dat ik ze zo leuk vond. Lidhemmet geboekt. Ben er nog steeds verliefd op en verheug me er erg op.
    Beetje druk met een verjaardag dus ik kom voor je recente berichtjes nog terug.
    Fijn weekend in ieder geval.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen