zondag 3 juni 2018

Privacyverklaring

Op 25 mei 2018 treedt de nieuwe Europese privacywet in werking. De wet – in het Nederlands bekend als Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), GDPR in het Engels – geldt voor iedereen die op een of andere manier persoonlijke gegevens wil of moet bewaren.

En zelfs een kleine hobbyblogger moet zich aan de AVG houden, want een doorsnee hobbyblogger houdt persoonsgegevens bij. Hieronder leg ik uit, hoe ik met jullie persoonsgegevens omspring op mijn blog.

Identiteit
Mijn blog https://hejtjorven.blogspot.com/ beheer ik zelf.

Blogspot.com
Mijn blog draait op Blogger en  dat is een onderdeel van Google.

Cookies
Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan mijn blog wordt opgeslagen op je computer, tablet of smartphone. Mijn blog maakt gebruik van onderstaande cookies:

a) Functionele cookies
Bedoeld om het surfen naar en op mijn blog te vergemakkelijken.

b) Analytische cookies
Deze cookies zijn nodig om bezoekersstatistieken te kunnen bijhouden en een idee te krijgen over het gedrag van bezoekers op mijn blog..

De cookies die gebruikt worden op mijn blog zijn noodzakelijk voor de technische werking van mijn blog en het gebruiksgemak voor bezoekers. Je kunt je afmelden voor cookies door je internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kun je ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van je browser verwijderen. Je vindt onder deze link meer informatie.

Doelen waarvoor gegevens verzameld worden

  • Hoewel ik niet bezig ben met het verzamelen van jullie persoonlijke gegevens, is bewezen dat dit op de achtergrond wel gedaan wordt. Dat gebeurt via Blogger.
  • Deze site gebruikt cookies van Google om services te leveren en verkeer te analyseren. Je IP-adres en user-agent worden met Google gedeeld, samen met prestatie- en beveiligingsstatistieken om servicekwaliteit te garanderen, gebruiksstatistieken te genereren, misbruik te detecteren en maatregelen te treffen.

  • Blogger registreert het besturingssysteem: naam verwijzer, land en IP-adres van alle bezoekers ten behoeve van de statistieken.

  • Blogger registreert de door jullie doorgegeven informatie bij reacties onder de blogberichten. Je kunt met een Google, Live-journal, Wordpress, TypePad, AIM of met je naam/URL,  alsook anoniem reageren onder mijn blogberichten. Reacties worden door mij gemodereerd, vooraleer die op mijn blog verschijnen. Reacties die worden geplaatst, worden bewaard en blijven zichtbaar op mijn blog tot het moment dat ik mijn blog verwijder. Deze reacties kunnen ook te allen tijde (op verzoek) door mij verwijderd worden, maar kunnen ook door de persoon die de reactie geplaatst heeft, verwijderd worden.


Contactgegevens
Mocht je vragen, opmerkingen of suggesties hebben over bovenstaande of andere punten, stuur dan een mail.

Ik behoud mij het recht om deze privacyverklaring aan te passen.

Wijzigingen zullen op deze pagina worden gepubliceerd.

Brummen, 3 juni 2018.

Met dank aan Sofie De Zutter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten