zaterdag 29 juli 2017

Norrtälje

In september 2009 en juni 2013 bezochten we Norrtälje, gelegen aan de Oostzee, in het landschap Uppland. Het was beide keren prachtig weer. We wandelden door de straatjes met veel leuke winkels en café's, en langs de rivier de Norrtälje, die dwars door de stad stroomt. Op de terrasjes van café Pelikan (4e foto) en café Landkrabban (geen foto) dronken we koffie. Norrtälje is een stad waar we graag nog eens terugkomen. 











Zoek de verschillen.















Informatie: http://www.roslagen.se/en/visitroslagen/norrtalje/

15 opmerkingen:

  1. Ahhh, once again I spy a poodle. This time it is tiny and a silhouette. Is it correct that is above a toy store? What a gorgeous day you had.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Hej Vickie, the name of the poodle is Dot (in Swedish Prick) from the story Aunt Green, Aunt Brown and Aunt Lavender (in Swedish Tant Grön, tant Brun och tant Gredelin), written and illustrated by Elsa Beskow.
      Yes, it is above a toy store. There were two signboards.

      Verwijderen

      Verwijderen
  2. Mooi plaatsje, vooral de foto's genomen langs de rivier zijn erg mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een vrolijkheid met die kleuren van de huizen. Vrolijk is het goede woord niet, misschien is het meer frisheid. Heerlijk om naar te kijken. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat begrijp ik wel dat jullie nog eens terug willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op de eerste foto's verwacht ik elk moment Pippi Langkous te zien! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's van een heerlijke dag zo te zien, in een mooi stadje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zou zo de winkel van country shopping of de bloemenboetiek in willen lopen...
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk woord: blomsterbutiken ! Mooie foto's, leuk om mee te. Kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi plaatsje. We hebben in het recente verleden wel eens gezocht naar een huisje in de buurt, maar is het niet geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hè, ben ik ook even weer in Zweedse sferen. Brok in de keel vanwege mijn herinneringen als ik deze foto's zo zie. Zijn jullie dit jaar ook nog weer naar Zweden geweest. Hoop dat het goed gaat met jou.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Hej Corry, fijn dat je reageert. Jij hebt heel veel mooie herinneringen aan jullie vakanties in Zweden, dan is die brok in de keel heel begrijpelijk.
      Dit jaar geen Zweden voor ons, maar Duitsland en Frankrijk. Alles gaat hier goed, hopelijk met jou ook. Het is stil op jou blog, pak je het nog weer op?

      Verwijderen
  11. Ik probeer in ieder geval elke zaterdag een Zwijmel te plaatsen, maar daar houdt het zo ongeveer mee op. In juni ben ik een weekje in Voorthuizen geweest, en als er plaats is hoop ik in september een weekje naar Vierhouten te gaan. Even afwachten maar. Misschien dat ik dan wat foto's kan plaatsen? Maar in je eentje op vakantie en dan veel foto's maken. Nee, daar is echt niks aan. Maar ben wel heel blij met al die vakantieboeken die ik nog geregeld inkijk. Memories...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige zomerse foto's vol vakantie herinneringen.
    Ook al zit ik nog in de modus van het nagenieten van eigen vakantie en blogposten maken.
    Toch neem ik met veel plezier weer een kijkje op jou altijd uitnodigende blog.

    Fijne dag,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen