donderdag 20 oktober 2011

Vakantiehuis Hjärtesjö Gård

De voorpret van vakantie, daar kan ik al zo van genieten. Het zoeken naar leuke plaatsjes, winkeltjes, cafeetjes en musea om te bezoeken. Natuurlijk ook de mooie vakantiehuizen. Zo kwam ik tijdens één van mijn zoektochten een heel mooi vakantiehuis tegen in  het zuidelijke deel van Zweden, in het landschap Skåne. Dit gedeelte van Zweden is op een paar heuvelruggen na vrij vlak. Het bestaat voor een groot deel uit landbouwgronden en delen loof- en naaldbossen.



Vakantiehuis Hjärtesjö Gård ligt in het hart van Skåne, in een landelijke omgeving. Het huis dateert uit het begin van de 19e eeuw en is geheel gerestaureerd. Het ziet er heel sfeervol uit en is zelfs geschikt voor een groter gezelschap tot 11 personen, maar met zijn tweetjes kan natuurlijk ook. Prijzen en meer informatie vind je op de website (website werkt helaas niet meer).






 


 







Foto's: Minna en Robert.


INFORMATIE 


30 opmerkingen:

  1. O Willy, het ziet er geweldig uit. Hier zou ik ook graag een keer logeren hoor. Heel sfeervol, misschien ooit eens?

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Willy, ik ben voor het eerst op je mooie blog en waan mij even in Zweden.. het land waar ik ooit nog eens naar toe hoop te gaan.. misschien wel in dit mooie zomerhuis! ik blijf nog even verder dromen op je blog en wil niets meer missen, ga je graag volgen!

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoezo vakantiehuis, ik wil er wel gewoon wonen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk huis!! Wie weet......... ooit??
    Dank voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan me voorstellen dat je dit een gaaf huis vindt. Ben het helemaal met je eens. Daar wil je toch zo je vakantie vieren.

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  6. MOOIE foto's, Willy..
    dat is écht genieten!
    groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tja, er zit niet anders op, we moeten gewoon die bus huren met z'n allen, naar Zweden gaan en in dit huis logeren...! Supergaaf! Ik droom verder hoor! Lieve groet Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kan goed begrijpen dat Zweden je favoriete land is!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, wat schitterend, nu daar wil ik dus ook nog wel een keer heen! Wat een prachtige inrichting en dan dat servies! Ja voorpret is soms nog beter dan de belevenis zelf! Op het verlanglijstje dus! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zou hier niet alleen vakantie in willen vieren maar zelfs wonen, altijd.......(nouja.....)
    Wat een heerlijk huis.

    groet Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En dan ligt dit mooie huis ook nog eens in het prachtige Skåne.Ik zou er precies inpassen met dochters, kleinkinderen en achterkleinkind.Zet het wel even in favorieten. Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die huizen zien er altijd zo 'puur' uit, ik weet niet hoe ik het anders moet uitdrukken. Met die houten plafonds en balken en de houten vloeren. En ook zo heel licht! Ik denk dat je daar nog wel eens terecht komt Willy.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit ziet er inderdaad heel mooi uit Willy! Je weet dat ik ooit nog eens naar Zweden hoop te gaan, mocht ik vragen hebben, dan weet ik ook bij wie ik héél goed terecht kan ;-)!

    Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit ziet er geweldig uit, daar zou ik zo kunnen wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lijkt mij heel gezellig om daar in te logeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Als je ga, mag ik dan met je mee?!
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig Willy! En het kerkje van Grasmark(fout geschreven) is ook geweldig er zal gezien het gebouw ook een mooie akoestiek in zitten!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een heerlijk vakantiehuis lijkt me dit. Dank je wel voor de tip.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb zo'n vaag gevoel dat je hier nog wel eens naar toe gaat.
    Kun je er een aantal hele mooie weblogberichtjes over maken. Als ik de eigenaar van dat vakantiehuis was zou ik je voor niets uitnodigen> Want dan zijn ze in ieder geval verzekerd van een hele goede reclame.
    Stom eigenlijk dat ze je nog niet eerder uitgenodigd hebben. Ik wist het wel als ik daar in zweden een vakantieplek had; Willy uitnodigen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het ziet er heel sfeervol uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wie wil hier nu niet logeren! Zo sfeervol!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jeetje dat is een klein paleisje, wat een mooi huis is dat, ik hou van die landelijke stijl. als ik ooit de loterij zou winnen dan dan (haha)
    zou ik dus heel graag in een landelijk huisje willen wonen, niet te groot maar wel knus en gezellig.
    Maar op vakantie gaan is natuurlijk ook heerlijk genieten.
    ik zou maar alvast boeken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Kwil ook!! Ziet er helemaal geweldig uit (lol) fijn weekend, knuffel Else

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ziet er inderdaad geweldig uit! Bijna niet te geloven dat er zulke mooie vakantiehuizen zijn!
    Fijn weekend en groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Willy,

    Wat een geweldig vakantiehuis! Ik kan mij voorstellen dat jullie er enthousiast over zijn. Het oogt ruim, licht en met een prettige sfeer. Ik noteer het adres zometeen in mijn notitieboekje :-)

    Dank je wel!

    Fijn weekend,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Kom hier net op tijd voor de give away bijlezen. 'k Doe maar niet mee, leuk boek, zeker wel, maar geen kleine kindjes meer in huis hier!
    Prachtig vakantiehuis, we dromen weer ....
    Goe weekend Willy!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo, dat ziet er prachtig uit zeg!! Daar zou je zo wel in willen wonen.
    En gaat dit 'm worden voor volgend jaar? Wat leuk dat je zoveel achtergrond info weet over de streek.

    Groetjes, Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  28. jaaa...jij weet het wel uit te zoeken!! wat prachtig Willy...ik wil daar ook wel heen! Ben alleen bang dat ik dan niet meer terug wil ;) Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een leuk adresje Willy. Ik zou me er meteen op mijn gemak voelen.

    En als je toch in Skane bent moet je natuurlijk ook het Skanekant bekijken. Kantklossen (bijna) zonder gebruik van spelden.

    BeantwoordenVerwijderen