dinsdag 25 oktober 2011

Café & Butik Marsipangården in Trosa

Café & Butik Marsipangården in TROSA (landschap Södermanland in Zweden) hadden wij uitgezocht om koffie te drinken. De buitenkant zag er zo mooi uit, dan zou het binnen vast wel gezellig zijn.


De naam Marsipangården maakte natuurlijk ook nieuwsgierig. Bij het naar binnen gluren zag ik op de vensterbank een prachtige kop en schotel staan, het Ostindia servies, waar ik HIER al over schreef.


Toen we de deur van het café openden zagen we een heel sfeervol en gezellig interieur. Overal lagen marsepeinfiguren en chocoladepralines uitgestald.




 






We hebben verschillende soorten marsepein geproefd, het was heerlijk, maar je hebt wel snel een vol gevoel.


In 2.58 minuten  kun je een bezoekje brengen aan MARSIPANGÅRDEN. Durf je de verleiding aan?

 



 

45 opmerkingen:

  1. Hello Willy, what a beautiful post and a nice cafe. The chocolates look delicious and there is a gorgeous garden to sit in an enjoy coffee/tea and chocolate! The Ostindia china is very nice. I love the red geraniums also!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een gezellig logje , Willy..
    en wat 'n lekkernijen!
    groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De hele uitstraling van het huis is al uitnodigend, zo zie ik ze hier niet in mijn omgeving, die deur vraagt er naar om naar binnen te stappen.. Mar oh oh oh. dat is niet goed voor mijn lijn, Ik ben gek op Marsepijn en dan al dat lekkers.....
    Nogmaals als ik ooit plannen heb om naar zweden te gaan, zou ik dat moois met eigen ogen willen zien.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, dat ziet er gezellig uit!
    En marsepein is MMMMMmmmm!
    Groetjes van,

    Beertje Zonn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb genoten van de prachtige foto's Willy.
    En marsepein.......heerlijk. Jammer dat je er niet veel van op kan.

    groet Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke sfeer en marsepein is....mmmm zo lekker!
    Groetjes.!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. marsepein + chocolade: een onweerstaanbare combinatie.
    ik heb nog eens wat beter naar je nieuwe blog gekeken. wat moet jij veel werk gehad hebben om al die informatie en links weer op te halen en te rangschikken op je blog. het lijkt of je hier al helemaal thuis bent ...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk sfeerwinketje. Je wordt al dik als je door de 'dubbele deur' gaat. Geweldig wat een aparte sfeer heeft dat land toch!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is echt slecht voor de lijn zeg! De gaten springen spontaan in je kiezen bij het zien van al dat heerlijks!
    Zalig plekje! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke winkel. Ik ga de verleiding nu aan. Hij is toch te ver weg om even heen te rijden ;)
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ohh wat ontzettend gezellig zowel van binnen als van buiten! gelukkig hou ik niet van marsepein, dus mij kun je daar gerust een dagje parkeren, ik vermaak me wel met rondkijken en genieten van de heerlijke sfeer:))

    lieve groetjes van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Als je hier over de drempel stapt moet je je wel ondergedompeld voelen in verwennerijen......ENIG en SFEERVOL !
    Lieve groet Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De marsepeintuin klinkt gezellig en ziet er gezellig authentiek uit. Gelukkig laat ik me niet verleiden want ik ben geen marsepeinliefhebber.Alleen jammer dat ze er ook chocolade verkopen....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig dat je dit deelt op je blog. Van dat muziekje bij het YT-filmpje word ik heel vrolijk (nadat ik dwars was opgestaan...). En wat nou zo leuk is, mijn woordverificatie is concerto (dat was de muziek nou ook weer niet...) Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het water loopt mij in de mond, ik hou er wel van.

    Fijne dag !! José

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtig pand en inrichting! Ik smul hier van, de lichte tinten binnen, de gordijntjes die onder de werkbladen (zo noem ik ze maar even) hangen, prachtig! Ook mooi het behang in combinatie met het schilderwerk! Met marsepein heb ik een haat-liefde verhouding: ik lust het oh zo graag, maar mag het niet eten... Heb wel eens zelf suikervrije gemaakt, dat ging heel goed. Maar als ik hier zou zijn, dan zou ik toch stiekem een stukje proeven!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat weer een prachtige foto's zeg echt geweldig. En wat een leuk koffiehuis met al die heerlijke marsepein met chocolade. Het ziet er allemaal even lekker uit. Of het nou zo goed is voor ons betwijfel ik maar lekker is het wel.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gelukkig maar dat dit winkeltje niet in de buurt zit!! Want wat is dit leuk!!! Het ziet er enorm gezellig uit en al dat lekkers is niet te weerstaan!!

    Een fijne dag Willy! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat ziet dat er weer prachtig uit. Wat een leuk winkeltje. Maar goed dat het hier niet in de buurt is want ik ben dol op marsepein!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh Willy wat ziet her er allemaal heerlijk uit! en wat een prachtig gebouw!! Ik zit te genieten:))
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het water loopt me uit de mond :) Wat ontdek jij toch steeds weer mooie plekjes

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Daar wil ik ook wel een kopje thee drinken. Wat ziet het er prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh Willy, als je nog meer van deze logjes maakt, kom je ons misschien allemaal daar wel tegen!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een feest voor de ogen... Als ik in de buurt woonde, ging ik elke week een keer koffie drinken met steeds een ander chocolaadje/marsepeintje erbij. Ik denk, dat ik wel een jaar nodig zal hebben om alles een keer te proeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een leuke sfeervolle winkel. Ja, de Zweden zijn zoetekauwen! Het brengt ons zo al een beetje in de stemming van Sinterklaas met al die marsepein.
    Kram Gon

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Het water loopt me in de mond... goed dat ik hier met een kopje thee en een stukje zelfgebakken noten taart zit... wat een heerlijk blog. Niet alleen de marsepein maar vooral ook de omgeving. Kortom Smullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hmmmmm .... marsepein is mijn lievelingssnoep! Ik zit hier te kwijlen ....

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een gezellig winkeltje. Ziet er allemaal heel lekker uit. MMMM.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dit is ook weer één van die fantastische plekjes die je eigenlijk overal kunt vinden in Zweden. Vaak moet je het wel even weten anders mis je het.Via jouw blog moeten veel mensen een super Zweden -vakantie kunnen beleven.
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat ziet dat er weer leuk en heerlijk uit. Je bent een goede reclame-maakster voor Zweden. Als ik jouw blogjes lees krijg ik zo'n zin om er heen te gaan.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een leuk bericht en wat een heerlijke dingen komen er voorbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Willy wat een snoepparadijs !
    Zoiets heb ik nog nooit gezien.
    Liefs en een fijne avond.
    Hiervan kan ik gaan dromen.
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een grote hoeveelheid heerlijks is daar ! Lekker èn mooi om te zien !
    In het stadje Buren in de Betuwe is in een steegje iets dergelijks....maar dan in een mini uitgave !
    Groetjes , er viel weer veel te genieten ! Rini.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. die marsepein ziet er al zo mooi uit, dan heb ik het niet eens over hoe hij smaakt! het lijkt mij een feest om daar rond te struinen en te proeven!! Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Geweldig wat een mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een prachtig interieur! Daar zou ik graag eens rondkijken. Maar misschien beter van niet, met al die verleidelijke chocolade in de buurt!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Yum! Nou is het niet goed met me want ik lust een stukje puur chocolade met marsipan...hihi.

    Hugs en groetjes ~
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Dit zou de winkel zijn voor onze zoon Marco, hij is wild op marsepein. Ik gelukkig niet want het zijn veel kalorietjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een superleuk adresje, Willy. Lijkt me heerlijk om daar rond te lopen en een lekker bakje te doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  40. O Willy, wat een feestje! En laat ik nu net een stukje marsepein in huis hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Getsie, zijn toch al mijn heerlijkheden al op! Ik krijg hier zo ontzettend veel trek van. Dat huis op zich is al om op te vreten!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Zag ik daar marsepeinen kippetjes??? Ik heb net gegeten, maar toch loopt het water in de mond van het zien van al dat lekkers. Ik ben een groot liefhebber van goede marsepein én (pure) chocolade. Dit adresje ga ik noteren! Bedankt voor de leuke rondleiding!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat een prachtige panden zijn het toch saar in Zweden.
    En dan die interieurs, ook hier weer schitterend.
    Die glazen stolpen vind ik ook mooi zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat een fijn logje Willy! Ik heb (had) het gevoel dat we daar ook ooit eens geweest zijn. Ben dus aan het zoeken geslagen in mijn fotoboeken, maar kan het niet vinden. Moet dan wel een ongeveer gelijk winkeltje geweest zijn, waar we geen foto's maakten, maar dia's in de tijd toen foto's nog zo ongeveer onbetaalbaar waren. Maar he hier weer enorm genoten. Dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Jag älskar Trosa också!
    Och cafet är en (Marsipan)-Dröm!
    Hjärtliga Hälsningar från Tyskland
    Kerstin

    BeantwoordenVerwijderen