woensdag 29 juni 2016

Het zomerhuis van Alice Skafte














Wij logeerden een week in één van de zomerhuizen van Alice Skafte. Het huis ligt in Kelstrup Strand, ten westen van Slagelse, op Seeland in Denemarken.  Alice Skafte kocht het uit 1970 daterende huis in 2006. Het huis werd verbouwd en uitgebreid. De buitenkant veranderde van rood naar zwart. De binnenkant werd helemaal wit geschilderd. Voor de inrichting gebruikte Alice veel spullen van rommelmarkten. Het huis heeft een heerlijke sfeer, waar wij ons meteen thuis voelden. Tijdens ons verblijf was het prachtig weer en vertoefden wij ook veel buiten op verschillende plekken in de grote tuin en op het overdekte terras. Als het 's avonds afkoelde, verhuisden wij naar de serre of de woonkamer. Heb je al die prachtige quilts en plaids gezien? Ze zijn gemaakt door Alice.
Informatie:
de website is helaas opgeheven
https://www.facebook.com/alice.skafte




















23 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige plek Willy! dat moet wel genieten geweest zijn, zelfs als het regent.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Willy, dank je wel voor bovenstaande tekst en foto's! Het huis en de tuin lijken me een geweldige bron van inspiratie, iedere foto ademt door de kleuren en de gefotografeerde voorwerpen rust uit. Wat moet het heerlijk zijn om daar een weekje te logeren. Ik riep bij het zien van de foto's diverse keren uit dat ik zoiets ook wel wil maken. Inspireerde het huis jou ook zo als het mij doet?

    Maria.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Maria, leuk om te lezen. Dat gevoel had ik ook meteen toen ik het huis binnenliep.

      Verwijderen
  3. Wat een heerlijke plek om te zijn! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal verliefd op dit huis, wat een geweldige plek! Het is een thuis, zoals ik zelf zou willen hebben..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk en volgens mij niet duur voor een week.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jahhh duhhh wie wil daar nou niet zitten, jeetje wat weer een sfeervol geheel helemaal toppie. En dan die tuin werkelijk prachtig hoor. Die kas met die twee heerlijke strandstoelen kom er maar weer op zo tof.
    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schitterend mooi huisje, echt super leuk die inrichting zeg..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi. Op de foto's zie ik veel kleuren en verschillende meubels en toch straalt het rust uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohh.. hier ga je toch nooit meer weg ;o)!! Een droomplek, echt super :))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Eeeenig ! Je zou er zo wel een maand willen blijven !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Daar lijkt het me goed toeven. Wat een gezellig huis! Genieten zeker? Fijne vakantie verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is een mooi huis ! Vooral de serre spreekt me aan !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk sfeervol zomersverblijf waar ik niet uitgekeken raak,telkens zie ik weer iets anders.
    Prachtig dat blauw emaille en wat een grappig idee de kimonotjes en Japanse waaiertjes op de quilt.
    Kan me helemaal voorstellen hoe fijn jullie vakantieplek geweest moet zijn.

    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een gezellig huis vooral de keuken en het eetgedeelte dat groen en blauw...
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een geweldige sfeer! Dank je voor het laten zien , kan er uren naar kijken......groet Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit is het ultieme droomvakantiehuis! Wat kunnen die Denen dat toch supergoed. In de meivakantie zaten wij ook in zo'n mooi ingericht huisje in Denemarken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw wat een droomhuis!! En die kleuren.. geweldig!!

    Lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtig huis. Is behelpen in zo'n Landal huisje, haha. Moet de tip maar bewaren voor een andere keer. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een prachtig en sfeervol zomervakantiehuis Willy, daar voel je je direct thuis!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een heerlijk zomerhuis!! Vind het inderdaad helemaal bij jou passen. Mooie foto's heb je ervan gemaakt, fijn om even mee te gaan op rondleiding door zo'n mooi huis.

    BeantwoordenVerwijderen