donderdag 18 juni 2015

Otto's Hus

















Zoals ik in het VORIGE BERICHT al schreef, verbleven wij de laatste week van onze vakantie in Denemarken. Eerst waren wij drie weken met z'n tweetjes in Zweden geweest. In Denemarken voegden onze dochter en haar vriend zich bij ons. Vanuit Nederland vlogen zij naar Kopenhagen, daar arriveerden ze 's morgens vroeg en was er tijd om de stad te verkennen. Wij reden die dag vanuit Zweden naar Denemarken en haalden hen aan het eind van de middag op in Kopenhagen. Vanaf Kopenhagen was het nog een uur rijden naar Stillinge Strand, ten noordwesten van Slagelse, aan de westkust van Seeland. Toen we bij het vakantiehuis arriveerden, gingen we het eerst van binnen verkennen. We konden alleen maar ooohs en aaahs uitbrengen, zo prachtig vonden wij het. Voordat onze bagage naar binnen werd gedragen, maakte ik eerst een aantal foto's. Later die week heb ik steeds weer foto's gemaakt, want het huis is erg fotogeniek. Dit sfeervolle vakantiehuis is van Lene Lauridsen, het is het oude zomerhuisje van haar vader Otto. Zo zijn wij ook meteen bij de naam van dit huis: Otto's Hus. Toen de vader van Lene enkele jaren geleden overleed, moest Lene beslissen of ze het huis wilde houden of verkopen. Zij had er veel dierbare herinneringen aan en gelukkig heeft ze het gehouden. Van Otto's Hus hebben zij en haar man een prachtig vakantiehuis gemaakt waar gasten graag verblijven.







Informatie over Otto's Hus: http://www.ottoshus.dk/
Otto's Hus kwam ik tegen op:  www.windmuehle21.blogspot.com



24 opmerkingen:

  1. Oh, dit is toch wel mijn droom (vakantie) huis... Hier wil je heel graag achter die geraniums zitten en genieten van het goede leven. Wat een heerlijk plekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is duidelijk met veel liefde aangekleed. Leuk dat je er mooie boeken in kon kijken. Een droomplekje voor een verblijf in Denemarken.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi en wat smaakvol ingericht! Ik begrijp dat gasten er graag verblijven.
    En dan de close-up van het bordenkastje boven de eettafel, het bordje rechtsboven, ow wat mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit bestaat toch niet, zo'n mooi vakantiehuis! Wat is dit smaakvol ingericht. Hebben jullie een fijne vakantie gehad?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schítterend! Zoveel mooier en gezelliger dan menig ander vakantiehuis.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is een wonder dat je nog weer thuis bent gekomen! Zo'n huis zou je nooit meer willen verlaten....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is toch ook wel een pareltje he.
    Hier op vakantie te mogen....
    Heb je nog een ijsje gegeten bij Brinja, Circus Is.
    Daar had ik over geblogd, weet je nog?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Willy, was hier door omstandigheden een tijdje niet, maar heb het ingehaald. Genoten van je verslagen en prachtige foto's. En wat is dit een prachtig vakantiehuisje. Daar zou je toch gewoon willen blijven?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er prachtig uit, een dame met smaak ! Even waan ik mij in Denemarken tot ik het kratje uit IJsselstijn zie staan......toen werd ik nieuwsgierig hoe dat daar terecht is gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Annette, dat kratje viel ons ook meteen op. Lene heeft een winkel en koopt spulletjes in verschillende landen.

      Verwijderen
  10. In de eerste instantie had ik niet door dat het om een vakantiehuisje ging. Het is zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig huis ! Erg leuk dat het als vakantiehuis word gebruikt !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een superheerlijk vakantiehuis Willy. Jullie hebben vast genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik kan me heel erg goed voorstellen dat jullie het hier heel erg naar jullie zin hadden. Wat een prachtig huis... Heerlijk sfeervol ingericht, een echt juweeltje...
    Fijn weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat ziet dat er prachtig uit, een heerlijke plek om bij te komen volgens mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooi huis, en wat heerlijk om daar een tijdje te "wonen".

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een sfeer heeft het huis, inderdaad erg fotogeniek!! Maar ook knap dat je het zo weet vast te leggen op foto's.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Tjongejonge, dat is zeker een prachtig vakantiehuis!!! Fijn dat wij ook ervan kunnen genieten! Je hebt er prachtige foto's van gemaakt, mooie composities, kunnen zo in een woonblad!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Otto's Hus is wat anders dan Pippa's Hus maar zeker net zo mooi. (Stiekem nog wel mooier!)
    Prachtig heerlijk plekje. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een schitterend huis, Willy. En fotogeniek is het zeker. Je hebt er een fantastische serie van gemaakt. Ik heb er met plezier naar gekeken. Mooie sfeer ook. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een droomhuis! Geweldig om daar een tijdje te verblijven.
    Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een sfeervol huisje. Fijn dat ze het deelt. Dat is genieten. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen