zaterdag 10 november 2018

Café Tutingen in Askersund

Het stadje Askersund ligt prachtig aan de noordelijke oever van het Vättern (een groot meer). We parkeren de auto bij de gasthaven en wandelen via de brug richting het centrum. Het is de bedoeling om er koffie te drinken. Ik heb twee adressen via internet gevonden, maar nu moeten we een keuze maken. Bij café Garvaregården ziet het er op de binnenplaats leuk uit, maar het is nog stil.  We besluiten verder te gaan.





We komen aan op een gezellig pleintje met een kiosk en een aantal winkels. Op de klok zie ik dat het inmiddels al half twaalf is, dus de hoogste tijd voor koffie.



Bij café Tütingen zitten bezoekers op het terras en de deuren staan open. Wij gaan naar binnen, want ik ben natuurlijk erg benieuwd naar het interieur. Het ziet er leuk en gezellig uit.  De geschilderde portretten zijn grappig en houden ons gezelschap tijdens ons verblijf.





















Vanuit het centrum wandelen we naar de oever van het Vättern. Ergens in de verte bevindt zich Stjernsund slot, onze volgende bestemming.









8 opmerkingen:

  1. Wat een gezellig plaatsje lijkt me dit. Dat eerste binnentuintje is heel aanlokkelijk, heel geschikt voor een warme dag. Maar die tweede is echt enig: die portretten, al die mooie tafels met hun verschillende stoelen en ( natuurlijk), die heerlijke vitrine! Wat een geweldig assortiment aan lekkers staat daar klaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh die vitrine's met taartjes, daar wordt je toch blij van! Ik sla dit bericht evn op, voor als we eens in de buurt zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Afgelopen zomer zijn wij er langs gereden, maar het is zeker de moeite waard om het stadje binnen te rijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat vind je toch altijd leuke plekjes. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's, wat een prachtig plekje weer!!!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat weer een heerlijk blogje Willy... ouderwets genieten... ;).... Ben nog nooit in Zweden geweest maar wordt altijd zo blij als ik jou reportages zie... of als ik een aflevering van Inga Lindström bekijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie locatie om een kopje thee te drinken! En die taarten!!!

    BeantwoordenVerwijderen