maandag 24 juli 2017

Borås

In mei 2009 en 2010 (met één dag verschil) waren we in Borås. Borås ligt in het landschap Västergotland en was ten tijde van de textielindustrie de belangrijkste textielstad van Zweden. In 2009 bezochten wij het textielmuseum, waar toen de tentoonstelling over MARIMEKKO te zien was.

Wij wandelden door het park, winkelden en dronken koffie bij Café Tant Grön.









Beelden van de Belgische kunstenaar William Sweetlove.


Bronzen beeld 'Ute' van kunstenaar Charlotte Gyllenhammar

















Informatie:
http://www.boras.com/en/
http://textilmuseet.se/

9 opmerkingen:

  1. Bij 1 van de 1e foto's dacht ik al een rode poedel te zien. Wat apart die beelden. En die vitrine bij tant Gron ziet er geweldig uit. Krijg al trek. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooOOO! I NEED that HUGE poodle!🐩 My poodle is sitting on my lap right now, and my other one is curled at my feet. ;) I also noticed the poodle in the painting in the Café.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die kleurige beelden vind ik helemaal niks. Het plaatsje is wel geweldig om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Genoeg te zien daar!!!
    groeten uit Denemarken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Borås lijkt me de moeite waard om te bezoeken, hele mooie foto's.

      Verwijderen
  5. Mooi plaatsje. Wat een kleurrijke beelden hebben ze daar !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zou die poedel best in mijn tuin willen ! En graag zo'n kopje thee met gebak lusten......misschien kan ik na Denemarken de rest zo gek krijgen om naar Zweden te gaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi stadje. Maar ik weet niet zo goed wat ik van die gekleurde beesten vind.... XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind die verleidelijke winkeltjes geweldig heerlijk om daar naar binnen te stappen...
    Dank je, voor de opmerking heb de link van mijn blog nogmaals geplaatst!
    Fijne dag,
    Groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen