woensdag 5 februari 2020

Ystad

Ystad is een havenstad aan de Oostzee in het landschap Skåne. Het zal bij velen bekend zijn als de stad van de tv-series/films Wallander, gebaseerd op de boeken van Henning Mankell. Ik ken het alleen met de acteur Krister Henriksson. Wij bezochten Ystad twee keer en wandelden een willekeurige route door de stad. Hieronder foto's van september 2013 en mei 2015. De echte liefhebber zal zeker een aantal Wallander-locaties herkennen. Dit jaar willen we Ystad weer bezoeken en graag de wandelroute "In de voetsporen van Wallander"gaan doen. Ik las op de website van Ystad dat er ook een nieuwe serie "Young Wallander" (N.flix) aan zit te komen. 


































mei 2015



























Informatie:
https://visitsweden.nl/ystad/
https://www.ystad.se/turism/

12 opmerkingen:

  1. Prachtig. Heel, heel lang gelden ben ik er geweest. We waren samen op de motor, mijn man (toen nog vriend) en ik. 1976 een hittegolf. Ik moet foto’s opzoeken om te weten hoe het er was. Jouw foto’s kriebelen, ik moet daar weer eens naar toe. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is het toch een prachtig land met mooie steden huizen en natuur.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar. Wij zijn er nog maar een keer geweest. In Sveg is het Mankell museum te zien. Ook hier een wandeling langs belangrijke plekken uit het leven van Mankell.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterende beelden van een erg mooie stad! Wij waren er eind zomer maar zo in het voorjaar heeft de stad een erg frisse uitstraling. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik snap dat je er naar terug gaat, wat mooi! Heb heel wat Wallanders gekeken maar herkende het niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijke wandeling waar ook ik net als jij willy niet uitgekeken raak en met al die lente bloeiers een lust voor het oog.
    De namen en TV serie zeggen me niks maar ook zonder dat geniet ik.
    Op zulke mooie plekken blijf je graag terug komen om telkens weer nieuwe dingen te ontdekken.


    Bedankt voor het delen en hartelijke groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben gék op de Wallander series, maar moet toch bekennen dat ik niet direct iets herkende.😊 Misschien heb ik meer op het verhaal en de personen gelet dan op al het moois er omheen. Ik beloof dat ik de volgende keer beter op zal letten.😉

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ystad staat ook nog op ons lijstje (LIJST). Mooie foto's, dus we moeten er zeker heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie foto's! Leuk die kleurrijke huisjes op de eerste foto!! De trui lijkt heel duur, maar zal wel meevallen he?

    BeantwoordenVerwijderen