vrijdag 21 februari 2020

Aan tafel met Camilla Läckberg

Dit is geen thriller van Camilla Läckberg, maar een kookboek. Haar thrillers spelen zich af in Fjällbacka, een plaats aan de westkust van Zweden. Het kookboek is een eerbetoon aan Fjällbacka. Camilla Lackberg en chef-kok Christian Hellberg groeiden er beiden op en werkten samen aan dit boek. De hoofdstukken zijn: Delicatessen van de Väderöfjord, Picknick bij Badholmen, Lunch in het boothuis, Grilfeest op Valön, Fjällbacka's feestdagen, Zoete smaken, en Eten in het winterdonker. Naast de vele recepten met bijbehorende foto's staan er ook veel foto's van Fjällbacka in het boek. Een heerlijk kookboek voor als je van Zweden en/of lekker eten houdt.







Camilla's favoriete toetje uit haar jeugd zijn de krabbelurer die haar vader voor haar bakte. Het zijn een soort van dikke poffertjes, maar met de smaak van cake. Lekker met limoensuiker of bessen (maar ook met poedersuiker of jam). Mijn dochter en ik hebben ervan gesmuld.





7 opmerkingen:

  1. Ik wist niet dat zij ook een kookboek schreef, wat leuk! Zeker als er dan ook een verhaal aan vast zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat geloof ik direct, dat het lekker was, ze zien er heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi blog vind ik hier.
    Ik ben een fan van Scandinavische/ Zweedse thrillers.
    Zweden lijkt me een prachtig land.
    Over Astrid Lindgren heb ik een boek gereserveerd bij de bieb.

    Ik kom hier zeker terug op jouw blog, prachtig.

    Groet,
    Hilly

    Die poffertjes lijken me heerlijk, ook een mooi kookboek.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alleen de plaatjes zien er al smakelijk uit en bij het zien van de poffertjes zou ik willen dat er een kraampje om de hoek staat waar deze lekkernij verkocht wordt.
    Tv series uit Zweden of Denemarken vind ik geweldig om naar te kijken.
    Fijn weekend.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Water loopt me in de mond, ziet er heerlijk uit. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen