woensdag 4 juli 2012

Arne & Carlos 10 jaar - tentoonstelling in Oslo

In het najaar van 2011 kwam het boek KERSTBALLEN BREIEN MET ARNE & CARLOS in Nederland uit. Sindsdien zijn de heren enorm populair bij vele breisters. In het voorjaar van 2012 volgde het boek ARNE & CARLOS BREIEN OP HUN PAASBEST en in mei POPPEN BREIEN MET ARNE & CARLOS. Arne & Carlos hebben ons land al diverse keren bezocht en gaven lezingen en workshops.

Bij WIEKE VAN KEULEN (de grootste fan van Arne & Carlos in Nederland) kun je er alles over lezen.

Foto: Arne & Carlos

Arne & Carlos begonnen hun carrière als ontwerper van kleding 10 jaar geleden. Hun collecties waren zeer vernieuwend. In de afgelopen jaren hebben zij gebreide kleding ontworpen, geïnspireerd op de traditionele Noorse patronen.

In deze video zie je verschillende collecties en het ontstaan ervan.




Tot en met 26 augustus (2012) is er in het DOGA in Oslo een overzichtstentoonstelling. Je kunt zien hoe het ontwerpen in zijn werk gaat en waardoor Arne & Carlos zich laten inspireren, zoals insecten, Dolly Parton, klederdracht en Origami. Arne & Carlos kregen een opdracht van het NAJONALMUSEET om de Koninklijke familie van Noorwegen te breien, die poppen worden ook tentoongesteld.

Deze video geeft een impressie van de tentoonstelling en tevens kun je een glimp opvangen van de Koninklijke poppen.



Je kunt Arne & Carlos volgen op FACEBOOK.

13 opmerkingen:

  1. Knappe jongens, maar op de een of andere manier kan het me niet boeien, stom hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om die Koninklijke familie te zien en hoe dat ontwerpen dus gaat, bedankt voor de leuke filmpjes, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig leuke filmpjes! Dank voor het delen! Ik vind het toch zulke inspirerende mannen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I hopped over to Facebook I love these two also and I would have never known about them if it wasn't for you....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke filmpjes! FIjne avond knuffel Else

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is met recht een paar apart !
    Leuk om de filmpjes te zien .
    Lieve groet ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja de gebreide kerstballen waren een grote hit afgelopen kerst, en zelfs een paar weken geleden kwam ik ze tegen op het Nederlandse eiland Schiermonnikoog, een vrouw van ongeveer 70 had al een hele tas vol gebreid voor komende kerst :) Leuk om wat meer van dit bijzondere koppel te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik blijf het een geweldig stel vinden. Zo leuk en zo gewoon. Bedankt voor het filmpje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel apart stel.Vind hun Dolly Parton collectie geweldig. Gebreide kerstboomballen hoeven van mij niet zo erg.Vind het wel een origineel idee. En dat is ook wel gebleken zoals het is aangeslagen.
    Leuke blog weer.
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi. Ik heb net jouw blog ontdekt en vind het heel erg leuk. Zelf ben ik gek van Denemarken en ben daar diverse malen geweest. Hier kan ik een beetje op de hoogte blijven ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wordt het geen overkill? Ik vind de kerstballen leuk, het paasgebeuren heb ik overgeslagen, de poppen zijn wel aardig maar er zijn veel leukere poppen om te breien naar mijn idee. Ik vind het wel leuk hoe A&C trouw blijven aan zichzelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die twee timmeren/breien aardig aan de weg. Nooit gedacht dat Dolly Parton een inspiratiebron voor ze zou kunnen zijn, maar het ziet er werkelijk prachtig uit. Ik vind het knap hoe ze zich verder ontwikkelen. Leuk is ook de verschillende meningen hierboven te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Grappig hè, dat ze zo populair zijn geworden met breien ! Een aantal jaren geleden was dat toch helemaal uit en nu...Tja, zelf heb ik ook de kerstballen gekte meegedaan. Een hele zak vol ligt nu geduldig op de kerstdagen te wachten op zolder.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen