dinsdag 15 april 2014

Albertsgården







Eén van de meest knusse koffiegelegenheden waar wij zijn geweest is Albertsgården in het landschap Skåne. In een oude boerderij uit de 19e eeuw is de moeder van de huidige eigenaresse vele jaren geleden begonnen met het serveren van koffie en thee met eigen gebakken koekjes en cake. Het interieur van Albertsgården is eigenlijk een gezellige huiskamer. Overal staan en hangen vele verzamelde spulletjes. Op de binnenplaats en in de tuin zijn ook verschillende zitplaatsen. Albertsgården heeft geen uitgebreide koffie en gebak kaart, naast koffie en thee kan er een bordje met vier verschillende soorten cake/koekjes geserveerd worden. Tijdens de feestdagen en vakantieperiode is dit uitgebreider.

Wij hebben er twee keer koffie (en thee) gedronken, één keer binnen en één keer buiten. Het was beide keren niet druk en had ik de gelegenheid om uitgebreid foto's te maken.

Kom binnen en kijk rond. Als je op de foto's klikt zie je alles nog veel beter.





















Vanaf maart/april tot en met september en tijdens de adventstijd is Albertsgården geopend. In juni, juli en augustus kun je er elke dag terecht. Albertsgården is tevens een Bed & Breakfast gelegenheid.






Informatie: http://www.albertsgarden.se/

22 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige plek om een kopje koffie met iets lekkers te nemen. Je kijkt er je ogen uit, zo veel is er te zien! Al die pannenlappen aan de balk! Zo iets vind ik nu geweldig. Leuk dat je mij even mee nam en ik zo heerlijk kon rond kijken.
    Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gemoedelijke lokatie, het doet heel huiselijk aan. Daar zou ik best een kop thee willen drinken.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel voor de vriendelijke ontvangst in dat gezellige huis.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke en gezellige plek laat je ons weer zien, je zou er zo aan willen schuiven! Ben nu ook wel benieuwd naar de B&B.. hoe zou dat er uit zien? Vast net zo warm en welkom!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke plek om even neer te strijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Willy,
    Wat een heerlijke plaatjes weer, het lijkt wel een beetje of ik al op vakantie ben. En dan ga ik niet eens die richting op...
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Lieve groet,,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier kwam ik niet uitgekeken....leuke spulletjes en zelfs prachtige planten hebben ze op de vensterbank staan....supermooi....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben hier een hele poos niet geweest, maar heb nu dan weer geweldig genotn van je verhalen en foto's. Dankjewel. Ook voor jou reacties bij mij. Zit nu wel achter de pc, maar mijn oog is nog niet wat die zou moeten zijn. Logisch, want ook het andere oog moet nog. Zal wel half juni ofzo worden.
    Ik hoop weer wat vaker bij je te kunnen rondkijken.
    Goede Paasdagen gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat hebben jullie toch een gezellige koffiehuisjes! De oude knusse sfeer spat van de foto's of en het is inderdaad net alsof ik bij iemand thuis binnen mag kijken. Het moet heerlijk zijn om hier rond te mogen neuzen onder het genot van een kopje koffie of thee met een lekkere koek er bij. Ik ben een beetje jaloers ;-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ziet er erg gezellig uit, Willy. Het lijkt me ook heerlijk om in de tuin te zitten. Mooie serie foto's heb je ervan gemaakt.Ben nog nooit die kant op geweest. Finland heb ik als enig scandinavische land bezocht. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Willy, wat een geweldige foto reportage heb je ons laten zien, en wat een prachtige omgeving is het om daar te wandelen en heerlijk koffie/thee te drinken. Ik heb zo genoten hiervan, bedankt dat ik mee kon kijken. Lieve groetjes en een fijne week, Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Altijd ben ik onder de indruk van de prachtige foto's. ik word er een beetje stil van, zo lieflijk ziet het eruit als in een sprookje. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is weer een gezellige fotoreportage , zou er best willen rondneuzen.
    Ben blij dat hier in huis alles weer een beetje als van ouds gaat worden .
    Maarten knapt weer redelijk op en de laptop is gemaakt zodat ik weer ergens op kan reageren .
    liefs van Rini

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk het muurtje met koperen puddingvormen...
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige plek weer! Ik probeer zo langzamerhand een lijstje te maken waar ik allemaal langs wil, deze zomer. Jouw blog als leidraad ;-)
    Zou het niet heeeeel leuk zijn als je, op een regenachtige dag of zo, al jouw verhaaltjes op een kaart van Zweden zou pinnen? Dus zo'n speldje op een plek waarover je ooit geschreven hebt?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Willy, wat heb je toch weer een mooi plekje ontdeekt.
    Daar zou ik ook heel graag zitten en de koekjes en de
    dekoratie genieten :)

    Ik wens je een heel mooi Pinksterweekend!

    Groetjes
    Sigi

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Willy wat ziet dat er gezellig uit
    Ja je komt veel van dit soort koffie huisjes tegen in Zweden, en als je er dan binnen komt, kijk je je ogen uit, kleine museempjes

    groetjes uit Zweden

    Zijn jullie nog hier! en nog bedankt voor je kaart

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk!!!!! Nog 3 weken en dan mogen we weer naar huis. We rijden altijd door Skåne, ga straks kijken op de kaart waar deze geweldige koffiestop is.

    Kram, Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Anna Marie, fijn, drie weken is te overzien.
      Hier nog enkele adresjes op jullie route:
      http://hejtjorven.blogspot.nl/2014/01/vildrosor-hons.html
      http://www.brunstorpscafe.com/
      http://www.kaffeokackel.se

      Verwijderen