dinsdag 13 februari 2024

Weer naar Kullaberg en Mölle

Toen we in 2013 een week op het schiereiland Kullen (Skåne) verbleven, bezochten we twee keer de uiterste punt van het Kullaberg natuurreservaat. Hier bevinden zich het naturum en de vuurtoren. Nadat we in 2022 Arild (ligt ook op Kullen) hadden bezocht, reden we door naar naar de uiterste punt van Kullaberg. Deze keer liepen we minder ver over het steile pad dat naar de zee leidt. We genoten vooral van het mooie uitzicht. 











Vanaf dit uiterste punt van de Kullaberg reden we naar Mölle. Mölle is een kleine badplaats aan de zuidkant van het schiereiland. We zijn daar in 2013 ook geweest. Deze keer reden we ook weer via de Italienska vägen naar Mölle en stopten even bij het uitzichtpunt. In Mölle wandelden we bij de haven en daar hadden we nog prachtig uitzicht op de Kullaberg.

Uitzicht op Mölle vanaf de Italienska vägen




Uitzicht op de Kullaberg

Voordat we het schiereiland Kullen weer achter ons zouden laten, wilden we de Iittala Rörstrand Outlet in Höganäs nog bezoeken. Maar eerst was het tijd om te lunchen, dat deden we op een strand bij Nyhamnsläge (halverwege Mölle en Höganäs).


Informatie:
https://hejtjorven.blogspot.com/2013/10/kullaberg.html
https://www.kullabergsnatur.se/
https://hejtjorven.blogspot.com/2013/11/molle.html
https://hejtjorven.blogspot.com/2024/02/weerzien-met-arild.html

4 opmerkingen:

  1. Kullaberg, zijn we ook geweest maar ik heb even op mijn blog gezocht en kom eigenlijk alleen de post over Nimis tegen uit 2015. Geen post over Kullaberg. Heb ik gelijk weer wat te doen de komende tijd :-). Hoewel het al bijna negen jaar geleden is herinner ik mij nog dat het een mooi gebied is en ik zag dat ik twee keer gereageerd had op je Kullaberg post uit 2013.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Das sind wundervolle Ausblicke.
    Solch ein Spaziergang tut der Seele gut.
    Einen schönen Sonntag wünscht dir Heike

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is de zee toch altijd bijzonder om te zien in zo’n landschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat is het mooi hier. Hier zijn wij nog niet geweest.

    BeantwoordenVerwijderen