maandag 9 september 2019

Naar Rømø en Ribe

Allereerst gaan we naar het eiland Rømø. We rijden over de 9 kilometer lange dam waarmee het eiland in verbinding staat met het vasteland. Onze eerste bestemming is het brede strand aan de westkust van het eiland. Hier mag je met de auto het strand op. Wij hadden niet verwacht dat het strand zo breed zou zijn.

Na een strandwandeling rijden we naar Havneby en eten bij Otto & Ani's fisketaria heerlijke vis. Tijdens een korte wandeling door Havneby zien we bijzondere woningen. De veerboot naar het Duitse eiland Sylt vaart juist voorbij.

Voordat we naar Ribe rijden nemen we nog een kijkje in de St.Clemenskerk op Rømø.

In Ribe parkeren wij de auto buiten het stadje en wandelen naar het centrum. We zien tal van oude vakwerkhuizen. In de winkelstraat zoeken we een café op om iets te drinken. Op de terugweg naar de auto bezichtigen we nog even de Domkerk.

Het was een grijze dag toen we Rømø en Ribe bezochten, maar we hebben er erg van genoten.

Informatie:

1. Heel bijzonder dat brede strand ,gelukkig dat we hier niet met de auto op het strand mogen.
    Het is daar wel uitgestorven geen mens te zien .

Gr Pien.

2. Mooie beelden. In Ribe wel geweest, Rømø staat nog op het lijstje. En ik vind de kleuren heel mooi, beetje zachter. (vind dat zelf altijd een tegenstrijdig iets, wel zonnig, prachtig weer willen, maar niet zo'n knalblauwe lucht op foto's, oh oh, waar gaat dit over denk ik dan)

3. What special, hidden places these are. I find St.Clemen's Church exterior very unique looking.

4. Ribe is inderdaad erg mooi, we waren er een paar jaar geleden. Je foto's van het eiland zijn ook prachtig!

5. Hoi, vorig jaar op een regenachtige dag waren we ook in Ribe. We bezochten het museum daar. Gr.

6. Ribe is een leuke plaats en de stranden zijn inderdaad breed. Wij waren er lang geleden en stonden op een camping aan de rand van Ribe. Waren er nog zoveel ooievaars? Groet, Dientje

7. Kwam deze ook tegen op Met de auto op vakantie: http://www.metdeautoopvakantie.be/denemarken/sonderjylland/137-romo

1. @Hans, mooi verslag. Het is zeker nog eens een bezoek waard.

Verwijderen
  8. Mooie foto's weer. Jaren geleden waren wij ook in Ribe, sommige foto's zijn heel herkenbaar. Ik meen me te herinneren dat je hele mooie voordeuren hebt in Ribe.
    groetjes

9. Mooi hoor daar! Wij zijn er nog nooit geweest maar na het zien van deze foto's......Het gaat zeker ons reisdoel nog eens worden, Wij houden echt van Denemarken en die witte kerken...dat ziet er altijd zo mooi uit!

10. Mooie foto's weer! Ik ben deze zomer naar Zweden geweest en jou blog fungeert als mijn reisgids! Ik ben zo blij met jou! Daardoor zien wij de mooiste plekjes. XX Esther

11. Prachtig die straatjes met kleine huisjes. En wat een gezellige eetgelegenheid! Leuk dat je ons mee liet genieten.

12. Wat een mooie omgeving is dat. Vooral Ribe spreekt tot de vebeelding !