zondag 27 januari 2019

De kerk van Pelarne

Als je van Vimmerby naar Sevedstorp (het Bullerbyn/Bolderburen uit de verhalen van Astrid Lindgren) rijdt, passeer je de kerk van Pelarne. Het is één van de oudste houten kerken van Zweden. Helaas konden we niet binnen kijken, maar even gluren door de ramen lukte wel. Zo kon ik toch nog zien waar de ouders van Astrid Lindgren zijn getrouwd. Als je met de neus zo dicht op de kerk zit, ruik je het bewerkte hout nog beter. Ik vind die geur heerlijk. De hoge houten klokkentoren staat apart van de kerk, het is een bijzonder bouwwerk.












Informatie:
LOCATIE
https://hejtjorven.blogspot.com/2018/12/3-x-bolderburen.html

8 opmerkingen:

  1. Prachtig al dat hout, vooral hoe het bouwwerk in elkaar is gezet. Ik vind alle houten huizen en gebouwen van hout heerlijk ruiken!
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker een bijzonder bouwwerk. Indrukwekkend ook. Ik hoop ooit nog eens zelf dit te kunnen zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kunstig hoe de kerk is opgebouwd. Jammer dat je er niet in kon. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig... en ook al kon je niet naar binnen.. je kon toch nog detailfoto's maken van de buitenkant!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als die kerk kon praten.... het zouden mooie verhalen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toen wij daar waren werd hij helemaal opnieuw zwart gemaakt. Ik vind het een bijzonder bouwwerk.

    BeantwoordenVerwijderen