zondag 29 maart 2015

Terug naar Stavsnäs by

In 2011 kwamen we toevallig in het idyllische plaatsje STAVSNÄS BY terecht. In 2014 gingen wij er nogmaals naartoe, maar deze keer was het gepland. We dronken weer koffie bij het picknickbankje aan het water en wandelden door de straatjes om te genieten van de typisch Zweedse houten huizen, de rust en het prachtige lenteweer. 











Bij onderstaand huis stond een bord met het opschrift "till salu" (te koop). Ik denk dat het inmiddels verkocht is, want ik kan het niet vinden op de makelaarswebsite.




Als we langs Stavsnäs Hembageri (bakkerij/café/restaurant) wandelen, is het terras redelijk gevuld met gasten. Op werkdagen is er een lunchbuffet. Er zijn vooral veel werklui die daar gebruik van maken, wij deze keer ook. Het is heerlijk weer, dus wij nemen ook plaats op het terras. 





Een lunchbuffet bestaat uit warme gerechten, aangevuld met rauwkostsalade, soms brood, en altijd knäckebröd. Daarnaast is er limonade en/of water, en koffie met een koekje of een stukje taart toe. We zagen dat er pannenkoekjes als toetje geserveerd werden, daar hielden we wel een extra plaatsje voor vrij.




Informatie: https://sv-se.facebook.com/Stavsn%C3%A4s-hembageri-162899217092264/

21 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk weer zou er zo graag even lopen om warm te worden en even zitten met het pannenkoekje lijkt me ook geweldig!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige plek! Jeetje wat zou ik daar graag eens rondlopen. Helemaal met dat mooie weer wat jij had! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Buiten is het koud en nat en komt de regen met bakken uit de lucht. Je zou haast vergeten dat vandaag de zomertijd zijn intrede heeft gedaan. Maar deze plaatjes laten zien dat het vast nog wel goed gaat komen. Mooi hoor.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi daar!!!, zou ik ook wel even willen zitten met een kop koffie en iets lekkers!!!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is het daar toch mooi. Ik kreeg gewoon 'heimwee' naar Zweden als ik je verhaal lees. Deze zomer gaan we weer eens naar Noorwegen en hopen dan de Vesteralen te bereiken.Ben je daar al eens geweest?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Tante Brocante, in Noorwegen zijn wij nog niet geweest. Ik heb even gegoogeld en zie dat het behoorlijk noordelijk ligt.

      Verwijderen
    2. @Willy, gaan jullie nog een keer Noorwegen bezoeken?

      Verwijderen
    3. @Hans, hopelijk wel, maar we blijven steeds steken in Zweden ;)

      Verwijderen
    4. @Willy, wij meestal ook. Zweden blijft toch het favoriete land :-).

      Verwijderen
  6. Heerlijke foto's Willy, ik mis de lunchbuffetjes wel, wie wwet gaan we weer naar het noorden dit jaar, groetjes Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk, al die mooie foto's - het ene huis nog mooier als het andere.. Heerlijk om daar zo rond te lopen en dan lekker te lunchen. Nog een praatje gemaakt met de motormuizen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Irene, nee geen praatje, maar ik vond het wel een mooi plaatje.

      Verwijderen
  8. Helaas ben ik nog nooit in Zweden geweest, maar daar komt hopelijk verandering in. Maar een Zweeds dorpje stel ik me voor zoals op bovenstaande foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze keer veel gele huizen. De vorige keer waren het veel rode. Je kunt wel zien dat jullie genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi dorp en wat een prachtige huizen !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik krijg er vakantiekriebels van.....bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat weer een prachtige foto's. Zweden blijft één van mijn favoriete vakantiebestemmingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een gezellige wandeling. En .. die pannenkoekjes zien er inderdaad heel erg lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi!! Het zijn allemaal 'daar wil ik wel wonen' huizen ;) Heel idyllisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. What a pretty place! Must be so nice to walk around and look at all the details.
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen