dinsdag 24 maart 2015

Konst runt Siljan 2014 - Anders Ståhl

Het laatste atelier dat wij tijdens een dagje Konst runt Siljan bezochten, was van Anders Ståhl. Deze kunstenaar werkt met olieverf, aquarel en lithografie. Zijn schilderijen van het Zweedse landschap en van zijn reis naar Istanbul (foto's daarvan hingen op een schildersezel) deden mij qua sfeer denken aan het werk van de Zweedse schilder ANDERS ZORN.














Anders Ståhl is ook fotograaf en mede samensteller van het foto- en gedichtenboek "Siljan en kärleksförklaring" (Siljan een liefdesverklaring).

Foto: geleend bij JOSIEN

Het atelier is gevestigd in een voormalig missiehuis in Hälla vlakbij Leksand. Een bijzondere locatie met een aangename sfeer. Tijdens Konst runt Siljan 2015, van 14 tot en met 17 mei, is het atelier geopend en volgens de informatie op deze WEBSITE ook op alle zondagen in juli, van 12-15 uur. Er is dan ook gelegenheid om koffie te drinken met iets lekkers erbij. 








Informatie: http://www.andersstahl.se/

Meer berichten over Konst runt Siljan 2014:
-MARIA OOM
-JOSEFIN WEDEL
-LENA KARLÉN, EVA NORDANGÅRD EN ANNE BLIJDENSTEIN

14 opmerkingen:

  1. Heerlijke blogpost weer Willy. Echt weer genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Genoeg om rond te kijken, ben al 3 keer opnieuw begonnen en zie telkens meer leuks en de foto's in huislijke sfeer spreken mij zeker aan.
    Mijn oog werd als vrouw van verzamelaar van oud speelgoed natuurlijk meteen getrokken naar wazige auto op achtergrond maar even verder zag ik de kraanwagen duidelijk in beeld en riep er de kenner en liefhebber even bij, zo te zien incomplete oude kraanwagen die recht uit de zandbak komt;-)
    Zal straks de hyperlinks een gaan bekijken.

    Fijne dag en lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn die museum huizen toch heerlijk om te bezoeken, zo eerlijk en gezellig ziet het er uit! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben helemaal weg van de inrichting van het huis. Heel eenvoudig maar zo sfeer vol. Was echt genieten. Je zou er zo je poppenhuis mee vullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke foto's, een gezellig ingericht huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De sfeer die jij in je blogs neer weet te zetten, is echt een weergave van het Zweden zoals wij die gelukkig hebben leren kennen. De keukenbank met de kussens, de pot met seringen op tafel, de simpele tafelkleden, de matten op de grond, het verweerde hout. Tack så mycket voor je mooie blogs zodat we af en toe nog heerlijk weg kunnen dromen.

    Kram, Anna Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het ziet er allemaal prachtig uit daar! Je zou zo je auto instappen om eens tot daar te gaan en alles te gaan bekijken. Ik heb het mijn man doorgestuurd, want die is momenteel zelf veel aan het tekenen en gaat binnenkort met andere mensen ook een tentoonstelling doen, dus altijd interessant materiaal voor hem denk ik. Dit is echt de moeite!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hè... dat was even heerlijk Zweedse lucht opsnuiven. Altijd leuk die uitstapjes bij jou....*Ü*....

    Maar nu ga ik toch echt boodschappen doen. Want ik blijf maar hangen op al die leuke blogs...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat ziet dit er allemaal gezellig en huiselijk uit, zo'n warme sfeer...heerlijk om even over jouw schouder te mogen meekijken

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto's van dit atelier. De vogel schilderijen vind ik prachtig. Je hebt goed oog voor mooie details, de foto's van de bloempotten, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schitterend kunstronde hadden ze daar,

    Zorn museum staat op mijn lijstje van doen, als ik in Mora ben

    Fijn weekeinden vanuit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijk ruime en inspirerende omgeving. Je had mooi weer zo te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, wat is dat toch met veel Zweedse interieurs, dat wat iedere keer weer een beetje aan mijn hart trekt. Die sobere gezelligheid, heel puur, zonder allerlei poespas eromheen. Ook in dit atelier zou ik zo kunnen wonen.
    Dan probeer ik mijn eigen huis weer onderhanden te nemen (die is vol, veel te vol), maar het mislukt al in de derde minuut. Al die spullen! Al die stoelen, poefen, krukken, kasten, boeken, tekeningen, bloemen en planten. Ik kan ze niet wegdoen.
    Dus droom ik maar gewoon verder bij jouw blog...

    BeantwoordenVerwijderen