zaterdag 7 januari 2012

Vakantiehuis Åkersberg in Småland

In 2000 kochten Angie en haar partner Peter het huis Åkersberg, gelegen in het hart van Småland in Zweden, met de bedoeling er een heerlijk vakantiehuis van te maken voor familie en vrienden die hen daar konden bezoeken. Later verhuurden ze het ook aan andere gasten.

Dit prachtige huis in Småland stond vorig jaar te koop, inclusief het gehele inventaris binnen en buiten! Uit leeftijdsoverwegingen deden Angie en Peter het van de hand. De nieuwe eigenaren van het huis zijn DOROTHEE EN ACHIM, zij gaan het huis ook weer verhuren.


Småland is het gebied waar de verhalen van Astrid Lindgren zich afspelen, Emil van Katthult, de kinderen van Bolderburen, Madieke en Pippi. Je vindt er eindeloze bossen waar je paddenstoelen en bessen kunt plukken, vele meren om te zwemmen en te vissen.


Åkersberg werd in de 18e eeuw als blokhut gebouwd en in 1959 gerenoveerd. Het huis is door Angie en Peter gerestaureerd. Veel oude delen  zijn behouden gebleven en weer zichtbaar gemaakt, waar het mogelijk was.
Het geheel is ingericht in de lichte landelijke Scandinavische stijl. Aan comfort ontbreekt het niet. De keuken is van alle gemakken voorzien.



De woonkamer met houtkachel en Moraklok.




Er zijn twee sfeervolle slaapkamers met elk een vaste kledingkast.





De badkamer met douche, wastafel en wc is voorzien van vloerverwarming.

Het huis heeft elektrische verwarming, maar de  houtkachel in de woonkamer is eigenlijk voldoende om het hele huis aangenaam te verwarmen.

Het  2800 m2 grote grondstuk ligt aan de rand van het kleine dorpje Kråkshult en heeft een heerlijk uitzicht op de bossen en weiden in de omgeving. In de tuin staan fruitbomen, bessenstruiken en bloemen.  




Er is een schuur voor houtvoorraad en tuinspullen. Een UTEDASS. Een garage en een kelder. Een sauna. Fietsen, boot, kano en nog veel meer. Een prachtig speelhuis voor kinderen waar ze zelfs kunnen slapen.



 Åkersberg ziet er ook heel gezellig uit in kerstsfeer.  
De foto's van de kerstcollages zijn nog van de website van Angie.



Kijk voor meer informatie en foto's op de WEBSITE.

26 opmerkingen:

  1. Dit ziet er heel mooi uit Willy...een pracht lokatie voor een heerlijke vakantie!

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zucht, weer de staatsloterij niet gewonnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig plekje, fijn dat je het met ons deelt! Wie weet, kunnen we er nog eens heen gaan op vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet dit er ook weer mooi uit! Het zorgt ervoor dat ik verlang naar t voorjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig huis, vooral met de sneeuw is het helemaal sprookjesachtig.
    Het lijkt me een prachtige plek om vakantie te vieren Willy.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt mij een zalige plek voor een vakantie, ben alleen bang dat ze geen grote zwarte hond erin willen hebben! Maar DP en ik zouden er best een weekje willen logeren! Bedankt, heb het adres opgeslagen! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi huis en wat heerlijk om er even binnen te mogen kijken. De cottage is helemaal geweldig van die stijl hou ik heel erg.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier zou een mensenkind toch zo willen wonen. Enig logje Willy en......om te onthouden....
    Lieve groetjes Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo mooi,
    mijn droom is hier ooit eens naartoe te kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig huisje! Ik kreeg al een tijdje geen posten meer in mijn blogreader en nu blijkt dat ik helemaal geen volger meer ben, heel raar. Heb me dus even opnieuw weer aangemeld als volger! Groetjes! Elsina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldige vakantiehuis. Volgens de foto's is er ook n huis, dus net wat voor Joihan. Reken maar, dat ik dit adres ga onthouden! Sla het in ieder geval op bij Mijn favorieten. Was je er zelf al eens??

    BeantwoordenVerwijderen
  12. What amazing interiors, love the glass cabinet.....and the art and embroidery work! you did it again Momma!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het wordt nog moeilijk kiezen straks; ik heb al zoveel huisjes bij mijn favorieten staan. *smile*
    Dit is ook weer een schatje. En de inrichting is ook zo gezellig.
    Wens je een fijne zondag.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtig huis. Van buiten en binnen. Zou er zo heen willen.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn dat de nieuwe eigenaren ook besloten hebben om het te verhuren.
    Prachtige foto's met al dat zomerse groen. Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beeldschoon! Nu wens ik Dorothee en Achim succes met hun plannen voor dit leuke huis.
    'k Ga even verder naar je Engelse stulpje!

    Kram,

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heimwee met hoofdletters.Toen ik nog in Zweden woonde had ik echt nooit heimwee naar Nederland,Wel naar familie maar niet het land.Als ik dan dit zie....
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mijn eertste reactie was net als die van CarlaS, haha. Tjonge wat een prachtig huis, echt een plaatje! Die foto in de sneeuw is helemaal geweldig, wat springt het huis er prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik zou daar ook wel eens willen vertoeven, wat een heerlijke plek lijkt mij dit.


    ik herkende het van een eerder verhaal leuk !!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een mooi huis en weer zo prachtig verteld om heerlijk bij weg te dromen over een vakantie alleen wil ik graag warmte en zon.Wiily nog de beste wensen ,groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heerlijk plekje zeg! Wij zijn nog aan dubben over de zomervakantie, Zweden of Frankrijk....

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wanneer komt jouw vakantieboek uit?
    Lijkt me erg leuk voor de Zwedenbezoekers :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi hoor, Willy. Onze rondreis Zweden-Noorwegen is geboek en ik ga binnenkort de route bekijken en op je oude blogjes kijken naar leuke tips. Heb er nu al zin in.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een heerlijk huis... maar die boomhut...Ohhhh.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. weer zo'n mooi plekje......zucht.....

    BeantwoordenVerwijderen